e
sv

YouTube, uzun bir sürenin ardından Netflix’i ilk kez geride bıraktı

ABD’de yapılan yeni bir araştırma, internet olmadan hayatın nasıl olduğunu bilmeyen gençlerin artık geçmişte çok güçlü bir konuma sahip olan Netflix yerine YouTube’dan video izlemeyi tercih ettiğini gösteriyor.

CNBC ve ABC News gibi medya kuruluşlarının haberleriyle ortaya çıkan anket, Piper SandlerBu, gençlere yönelik altı ayda bir yapılan anketlerin 46’ncısıydı. Anketin bu versiyonu Eylül 2023’te gerçekleştirildi ve 49 eyalette ortalama yaşı 15 ila 16 arasında olan yaklaşık 10.000 Z Kuşağı üyesiyle anket yapıldı. Konular favori giyim markalarını içerir (Nike), sosyal medya siteleri (TikTok), cihazlar (iPhone), ünlüler (Taylor Swift), e-ticaret siteleri (Amazon) ve gençlerin genel olarak zamanlarını ve paralarını nasıl harcamayı sevdikleri. Bu zaman ve para harcama seçenekleri, çoğu gencin Netflix’i aile hesapları aracılığıyla izlediğini varsaysak bile geçerlidir. Ücretsiz YouTube’un aboneliğe dayalı Netflix’i geride bıraktığını özellikle belirtiyor.

CNBC’nin belirttiği gibi, “Bankanın anketine katılan gençler, günlük video tüketim sürelerinin yüzde 29,1’ini Google’ın sahibi olduğu YouTube’da geçirdiklerini, böylece YouTube’un ilk kez yüzde 28,7’lik paya sahip Netflix’i geride bıraktığını söyledi. İlkbahardan bu yana YouTube’da geçirilen süre neredeyse bir puan artarken Netflix iki puandan fazla düştü. Platform bazında bakıldığında günlük video tüketiminde net liderler Netflix ve YouTube oldu. Ankete göre Hulu %7 civarında bir payla üçüncü sırada yer alıyor. Analistler Prime Video ve Disney+’ın her ikisinin de zaman payı kazandığını tespit etti. Ankete göre gençler bahar aylarına kıyasla kablolu TV, HBO Max ve Hulu’da daha az vakit geçirdiklerini söyledi.

Piper Sandler analistleri YouTube’un bu demografik grup arasında artan popülaritesinin net bir nedenini belirtmiyor; Ancak akış endüstrisinde birçok seçeneğin olduğunu unutmamak önemlidir. Analistler şöyle diyor: “YouTube’daki içerik zamanla geliştikçe ve yayın endüstrisi giderek daha rekabetçi hale geldikçe, bunun değişen tüketim alışkanlıkları açısından bir itme mi yoksa çekme mi olduğunu merak ediyoruz.” O yazıyor.

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.