e
sv

TikTok yasaklanırsa en çok kim kazanıyor, kim kaybediyor?

Wall Street’in haberine göre TikTok, sahneye çıkışından bu yana geçen beş yıl içinde ABD’de 150 milyona ulaştı. Bununla birlikte, TikTok’un ABD’deki geleceği belirsiz. Çünkü Biden yönetimi ‘güvenlik kaygıları’ nedeniyle TikTok’un Çinli sahiplerinden hislerini satmalarını istiyor. TikTok ise Biden yönetimine ABD operasyonlarını Çin’den uzaklaştıracağını söyleyerek 1,5 milyar ölüme bir plan önerdi.

İlginizi çekebilir: Liste her geçen gün büyüyor: İşte, TikTok’u bir şekilde yasaklayan okul tam listesi

HİÇBİRİ TİKTOK’A YAKLAŞAMADI

  • Wall Street Journal, ‘ABD TikTok’ularsa kazananlar, kaybedenler’ yasak haberinde kazananlar olarak Rakipler, çiftçiler, TikTok’a karşı çıkan milletvekilleri ve bir grup Silikon Vadisi yöneticisi sıralanıyor.

  • Kaybedenler olarak ise ABD-Çin ilişkileri, kullanıcıları, içerik işletmecileri, işletmeciler, TikTok kullanıcıları, kısıtlamaları ve ABD şirketi Oracle’gösteriyorum.

Journal, TikTok’un çalışan odaklı vurgu yaparak, “Çok sayıda TikTok çalışanı var: ABD’de yaklaşık 7.000 kişi bulunurken, ByteDance küresel olarak 150.000’den fazla kişiyi istihdam ediyor” diyor.

Haberde şu bilgi de var: “Hiçbir ABD şirketi TikTok’a iş yazılımları devi Oracle Corp. kadar entegre değil. TikTok, Oracle’ı Amerikalı kullanıcılarının koleksiyonlarını saklaması ve ayrıca video önerilerini Çin’den gelen müdahale işaretlerine karşı izlemesi için işe aldı. TikTok ‘un ABD’de hayatta kalabilmesi Oracle’a çok bağlı. TikTok yasaklanırsa, Oracle büyük bir müşterisini kaldırabilir”

5 MİLYON KÜÇÜK İŞLETME

Ülkede TikTok’la ilgili tartışmalar sürerken 23 Mart’ta bir grup TikTok kullanıcısı ve milletvekili, başkent Washington’da Kongre binası önünde bir araya geldi. Temsilciler Meclisinde New York Temsilcisi olan milletvekili Jamaal Bowman, burada bulunduğu risk, 150 milyon Amerikalının TikTok kullandığını ve 5 milyona kadar küçük işletmecinin söz konusu uygulama üzerinden ürün ve hizmetleri satıp genişletmelerini belirtti.

RAKİPLER NE KAZANIYOR?

Muhtemelen bir yasak durumunda TikTok’un milyarlarca gönderme reklam gelirini ele geçirmek üzere Google ana şirketi Alphabet, Meta ve Snap’in görünüyor.

TikTok’un başarısının ardından tüm neredeyse büyük medya sosyal şirketi, TikTok’un bir kaçışı tarafından üretilen kısa biçimli video formatını kopyalamaya çalıştı. Ancak görüşe göre hiçbiri TikTok’un başarısına yaklaşamadı. Wall Street Journal’ın Eylül ayındaki haberine göre, örneğin Meta’ya ait Instagram’da kullanıcılar günde 17,6 milyon saat Reels izliyorlardı. Ancak bu rakam TikTok kullanıcılarının her gün harcadığı 197,8 milyon saatin üzerinde birinden daha azdı. Meta girişi, daha yakın bir anda ise Reels özelliğinin daha iyi ilgi yönlendirdiğini söylediler.

Alphabet Inc.’in YouTube Shorts’u ve Snap Inc.’in Snapchat Spotlight’ı da benzer şekilde.

META, SNAP, GOOGLE…

Morgan Stanley Çarşamba günü aldığını, TikTok’a yönelik yasağın ilerlemesi durumunda Meta, Google ve Snap’in gelişme potansiyeline sahip olduğunu belirtti. TikTok’un ABD’den çıkması, diğer işletmelerin kapmak için yarışacağı yaklaşık 53 milyar dijital medya kullanım süresi bırakacak.

Böyle bir hesaplamaya göre TikTok zamanının her %10’u Meta’nın bir sonraki mali yıldaki reklam gelirine yaklaşık 1 milyar dolar kullanılıyor. Google söz konusu olduğunda, aynı yüzde 2024 reklam gelirinde yaklaşık 425 milyon doları temsil ederken, Snap yaklaşık 440 milyon dolar kullanıyor.

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

  • Site İçi Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.