e
sv

Otomobil motorlarını “ısıtmak” artık gerekli mi?

Pek çok kişi soğuk bir sabahın erken saatlerinde otomobilini sürmeye başlamadan önce hizmet “ısınmasını” bekliyor. Bir zamanlar bu bekleyişin biraz hesabıydı. Ancak günümüzde otomobilinizin ısınmasını bir dakikadan fazla bekliyorsanız, muhtemelen benzininizi, paranızı ve zamanınızı boşanmış olabilirsiniz.

ABD Enerji Bakanlığı’nın bildirdiğine göre, 1980’den sonra üretilen çoğu araç 30 saniyeden fazla ısınması gerekmez. Hatta, otomobilinizi rolantide çalıştırmanın “motor hacmine ve klima kullanımına bağlı olarak mesai 1 ila 2 litre arası yakıt tüketebileceği” belirtiliyor. Ayrıca bu 30 saniye kuralı üreticisi tarafından da öneriliyor.

Aslında arabanızın motoru, gideceğiniz yere varmaya çalışma hareketleri sırasında boşta çalışmaya göre daha hızlı ısınacaktır. Otomobilinizi daha fazla rolantide tutmanız herhangi bir somut fayda sağlamayacak, sadece bekleyiş sırasında daha fazla benzin ve zaman harcamanıza sebep olacaktır. Hatta uzun bölüm özelliklerine otomobillerinize zarar bile verebilir.

Utah Çevresel Kalite Departmanının bildirdiğine göre, “Rölantide uzun süre çalıştırın, silindirler, bujiler ve egzoz sistemleri dahil olmak üzere motor ekipmanlarınıza gerçekten zarar verebilir. Tekerlek yatakları, lastikler ve solüsyon sistemi dahil olmak üzere aracın birçok bileşeni yalnızca araç hareket halindeyken ısınır. Yağın motorda dolaşmasını sağlamak için en fazla 30 saniye rolantide çalışmanız gerekir.

Şu anda motor rolantide yakmaya çalışan, muhtemelen daha eski yıllardan ve ailelerinden gelen tavsiye ve danışmanları kaçırmaktır. Ancak, özellikle bunu ailelerinden duyanlar için, ebeveynlerimizin çoğunun otomobil kullanması muhtemelen çoğu araç karbüratörlü motorlara sahip olduğu 1980’den daha eski araçlarda öğrendiğini unutmamakta fayda var.

JD Power’ın da yavruları olmak üzere bu tür iyi çalışmaları için ısıtılması gerekiyordu ve aksi takdirde motor aniden durabilirdi. Bu nedenle ebeveynlerimizin çoğu otomobillerinin ısınmasını sağlamak için yaklaşık 10 dakika beklemek zorunda kalıyordu. Ve kış aylarında, zarif yağ daha yavaş hareket ettiği için bu bekleyiş daha uzun sürerdi.

  • Site İçi Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.