e
sv

Dikiz aynasının altındaki mandal ne işe yarıyor? İşte özelliği

Güvenli sürüş için dikiz aynası çok önemlidir. Yol kontrolü, yakınlarda başka araç olup olmadığını, şerit değiştirmenin güvenli olup olmadığını veya arkadan gelen kontrolsüz bir aracın varlığını görmek gibi birçok işlevi bulunuyor. Dikiz aynası geri giderken ve park ederken de kullanışlıdır. Peki dikiz aynasının altındaki küçük mandal ne işe yarıyor?

Gün içerisinde dikiz aynasını kullanmak oldukça sorunsuz ve pratiktir. Ancak gece araç kullanırken diğer araçların farları dikiz aynasına yansır ve gözlerinizi kamaştırır. Hele ki uzun kuyrukları açık gelen, arkadan fener kullanan araçlar varsa durum daha da çekilmez bir hal alıyor. Bu durumun çözümü dikiz aynasının altındaki mandaldır.

ARAŞTIRMA AYNASI ALTINDAKİ MANDALIN İŞLEVİ

Manuel dikiz aynanız varsa alttaki mandal yukarı aşağı hareket eder. Gündüz sürüş modunda bir yön kullanılır. Diğer tarafa çevirdiğinizde ise gece sürüş moduna geçiyor. Yansıma daha sönük. Kısaca dikiz aynasının altında bulunan mandal ile aynayı karartabilir, karanlıkta arkanızdaki araçların ışıklarının gözlerinizin kamaşmasını önleyebilirsiniz. Bu özellik sayesinde görüş alanı değişmez; Karartma fonksiyonuna rağmen aynanın yeniden ayarlanmasına gerek yoktur.

Dikiz aynanızın camı aslında düz değildir, bir ucu diğer ucuna göre daha kalındır. Dikiz aynasının altındaki mandalı çevirdiğinizde aslında ışığın içinden geçip geri yansıma şekli sen değiştir.

Gündüz sürüş modunda ışığı ve görüntüleri yansıtan aynanın arka yüzeyidir. Mandalı çevirip ayna camının yönünü değiştirdiğinizde gördüklerinizden ön taraf sorumludur. Işığın size geri dönmeden önce camın arkasından geçmesi gerektiği için görüntü loş olur ve arkanızdaki farların parlaması büyük ölçüde azalır.

Otomatik kararan aynalar, sürücünün aktif müdahalesine gerek kalmadan daha fazla güvenlik sağlar.

Bazı yeni araç modellerinde artık elektrikli karartma modu bulunmaktadır. Aynaya yerleştirilmiş iki fotoğraf sensörü, ışığın etkisini, yani aracın önündeki ve arkasındaki trafik alanı arasındaki parlaklık farkını ölçer. Arkadan önden daha fazla ışık varsa ayna otomatik olarak kararacaktır. Sürücünün elleri direksiyon simidinde kaldığı sürece ayna hemen kararır ve arkadan gelen araçların farları artık gözlerini kamaştırmaz.

Genellikle bu otomatik karartma işlevi, geri vites seçildiğinde veya iç aydınlatma açıldığında devre dışı bırakılır.

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.