e
sv

Üç kardeş, Bilişim Vadisi’nde geliştirdikleri oyunları 177 ülkede oynatıyor

Bilişim Vadisi’nde üç kardeşin kurduğu dijital oyun stüdyosunun geliştirdiği oyunlar, aralarında ABD, Çin, Hollanda ve Fransa’nın da bulunduğu 177 ülkede oynanıyor.

AA & Ensonhaber


Oyun geliştirmeyi sanat olarak gören İstanbul Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü mezunu 24 yaşındaki Havva Nur, İstanbul Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü mezunu 23 yaşındaki Şevval ve 19 yaşındaki İclal Solhan Aydın Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencisi 2020 yılında kurdukları Happy Crab’in genç ekibiyle birlikte. Yazılım, kodlama ve yapay zeka tekniklerini kullanarak içerik üretiyor.

Kız kardeşlerin teknoloji tabanlı şirketlere erişmesini sağlayan Bilişim Vadisi’nde yer almak, diğer girişimcilerle tanışıp iş birliği yapmalarına olanak tanıyor.

Her yaştan oyuncunun ilgisini çeken oyunları portföyünde bulunduran şirket, 60 milyonun üzerinde indirme sayısına ulaştı.

Stüdyonun kurucularından Havva Nur Solhan, kardeşleri Şevval ve İclal ile birlikte mobil oyun alanında hem geliştiren hem de yayın yapan stüdyolardan biri olmak istediklerini ve şirketi Bilişim Vadisi’nde kurduklarını anlattı. 2020 yılında devlet desteklerinden yararlanıyoruz.

Solhan, Bilişim Vadisi’nin firmalara marka tanıtımları, etkinlikler, mentorluk hizmetleri gibi faydalar sağladığını, en önemlisi ise diğer firmalarla kolaylıkla iletişim kurabilmelerini sağladığını belirtti.

50’den fazla oyun yayınladılar ve 100’ün üzerinde oyun geliştirdiler.

Piyasada görmedikleri bir proje fikriyle yola çıktıklarını, bütçeleme ve doküman oluşturma süreçleriyle devam ettiklerini belirten Solhan, daha sonra kodlamayla oyun geliştirmeye başladıklarını kaydetti.

Solhan, ilk etapta araba yarışları, günlük simülasyonlar ve kullanıcının belli bir alanda yaptığı görevler üzerinde çalıştıklarına dikkat çekerek, şöyle konuştu:

Bu da bizi B2B simülasyon çalışması yapmaya yöneltti. Daha sonra gündelik tarz oyunlara geçtik. Çünkü artık biraz daha eğlence unsuru eklemek istedik. Öte yandan ülkemizde hiperbasit oyunlar çok modaydı. Kullanıcının hızlı bir şekilde öğrenebileceği ve eğlenebileceği, bulmacaların da yer aldığı oyunlar üzerinde çalışmaya başladık.

dedi.

Solhan, bugüne kadar 50’den fazla oyun yayınladıklarını ve 100’den fazlasını geliştirdiklerini belirtti.

20 milyonun üzerinde, 10 milyonun üzerinde indirilen oyunlarımız var. Bazılarını yeniden yorumladık. Şu anda 50’den fazla oyunumuz var. Toplam indirme sayısı 60 milyonu aşıyor.

dedi.

“Oyunlarımız dünyanın 177 ülkesinde yayınlanıyor. Bu ülkelerin başlıcaları Amerika, Çin, Hollanda, Fransa ve Türkiye’dir.” Solhan, bunun dışında özellikle Japonya’da ilgi gören bazı oyunların da bulunduğunu söyledi.

“Amacımız kaliteli oyunlarla ülkeyi tanıtmak”

Kullanıcıların beğendikleri öğelerin artmasını istedikleri için oyunları ülkelere göre yerelleştirmeye çalıştıklarını anlatan Solhan, ABD’deki oyun pazarında iyi olmaları halinde oyunun da iyi ilerlediğine dikkat çekti.

Solhan, çok fazla oyun yayınlamak yerine daha çok ülkeye ve kişiye ulaşmak istediklerini vurguladı. “Hedefimiz hem ülkemizde ihracatı artırabilecek, hem de kaliteli oyunlarla ülkeyi dünyaya tanıtabilecek bir mobil oyun stüdyosu olmaktır.” söz konusu.

Sektörde kendileri gibi kardeşleriyle stüdyo kuranların da olduğuna dikkat çeken Solhan, şöyle konuştu:

Bunun aslında oyun açısından çok anlamlı olduğunu düşünüyorum çünkü oyun çocukluğumuzdan beri kardeşlerimizle oynadığımız bir şey ya da İngilizce öğrenirken hep evde oyun oynuyorduk. Bu yüzden oyunu yaparken birlikte olmaya çalıştık.

dedi.

Yerli ve yabancı firmalardan teklif alıyorlar

Sanata da çok yakın olduklarını ve bu yönlerini oyunda kullanmaya karar verdiklerini belirten Solhan, sözlerine şöyle devam etti:

Hem film hem de müzik sektöründe öğrendiklerimizi oyunda kullanmak için oyun stüdyomuzu kurduğumuzu söyleyebilirim. Şevval tasarımcısı. İyi firmalarda tasarım alanında çalıştı. İclal oyun geliştirme üzerinde çalışıyor. O zaten bir geliştirici. Okulu da devam ediyor. Kendisi aynı zamanda bir filozoftur. Felsefeyle ilgili oyun senaryolarımızı genellikle o yaratıyor. Aynı zamanda yönetim bilgi sistemleri ve işletme alanında yüksek lisans yapıyorum. Öğrendiklerimizi şirkete katarak sürekli kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz.

Solhan, yerli ve yabancı firmalardan yatırım teklifi aldıklarını, doğru kişilerle doğru anlaşmalar yapmanın kendileri için önemli olduğunu sözlerine ekledi.

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.